Dnia 2 października  o godz. 7.15 grupa zebrała się w stołówce na śniadaniu. Następnie zebraliśmy się przed ośrodkiem, aby wraz z Panią przewodnik udać się na wycieczkę do Lipska. Naszym środkiem transportu był pociąg. Nasza pierwsza przejażdżka wiązała się z kontrolą biletów miesięcznych. Gdy dojechaliśmy do Lipska na dworzec główny oprowadzająca zapoznała nas z formą dojazdu do miejsc pracy i oprowadziła nas po najpopularniejszych obiektach turystycznych.  W pierwszej kolejności zobaczyliśmy rynek i poznaliśmy część historii niemieckiej związanej z mijanymi budynkami. W centrum miasta znajduje się kościół św. Mikołaja, w którym znajduje popiersie Jana Sebastiana Bacha oraz świecznik z czterdziestoma świecami, które związane są z religią i historią Niemiec. W tym miejscu  znajduje się środkowy punkt Europy. Kolejnymi wartymi zobaczenia budynkami są Stary Ratusz i Stara Giełda.  Przy rynku znajduje się jeszcze jeden kościół - św. Tomasza. Kolejnym wartym zobaczenia miejscem jest Uniwersytet w Lipsku. Jest to najwyższy budynek w mieście.  Na 30-tym piętrze znajduje się  platforma widokowa, na którą wjechaliśmy windą.  Panorama miasta była zachwycająca. Po opuszczeniu budynku każdy z nas miał chwile wolnego czasu na samodzielne zapoznanie się z okolicą. Klasa handlowa samodzielnie i bezpiecznie wróciła do ośrodka, a „ekonomik” został w mieście, aby zapoznać się z miejscem, w którym będzie odbywał praktykę. Następnie wróciliśmy do ośrodka na obiadokolację. Przez resztę wieczoru integrowaliśmy się z innymi grupami przy rytmicznej muzyce w klubie, który otwarty był do godz. 23.00. Następnie rozeszliśmy się do swoich pokoi. Dziś (tj. 3 października) jest obchodzone  święto Zjednoczenia Niemiec, wszyscy mamy wolne więc znów mamy zamiar udać się do Lipska.

Opiekunowie z praktykantami

facebook_page_plugin

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”/”Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na pliki cookie