camera slider joomla

Aktualne projekty

Anonimowa skrzynka na sygnały

Szukaj

W piątek 16 października uczniowie klasy 2 TT/TO wraz z wychowawczynią p. Ireną Jakubowicz i p. Markiem Gancarzem wybrali się na jednodniową wycieczkę do Krakowa.

Dzień, choć początkowo pochmurny, okazał się ciepły i pełen wrażeń. Najpierw odwiedziliśmy nowoczesne, interaktywne Muzeum-Fabrykę Emalii Oskara Schindlera. Wizyta w tym niezwykłym miejscu była istną podróżą w czasie do lat 30-tych oraz wojennych starego Krakowa. Zobaczyliśmy, jak wyglądało codzienne życie miasta, między innymi zakład fotograficzny czy fryzjerski (chyba żaden z kolegów nie chciałby spróbować "prasowania wąsów na gorąco") oraz fotoplastikon czy poczekalnia na dworcu kolejowym. Zapoznaliśmy się również z postacią Oskara Schindlera, który uratował od śmierci około 1200 osób pochodzenia żydowskiego, zatrudniając ich w swojej fabryce, a następnie ewakuując do Czech.

Następnie wybraliśmy się na Wawel (my również chcieliśmy poczuć aurę tego niesamowitego miejsca, gdzie ukryty jest czakram - magiczny kamień) oraz spacer po krakowskim Starym Mieście, włączając oglądanie ołtarza Wita Stwosza w Kościele Mariackim (szkoda, że to nie my znaleźliśmy żółtą ciżemkę :-)) i niesamowity pokaz breakdance na rynku. Zdążyliśmy jeszcze o godz. 17 dotrzeć na dziedziniec Collegium Maius, by zobaczyć słynny grający zegar z ruchomymi figurami związanymi z historią Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Zgodnie stwierdziliśmy, że wyjazd był świetną okazją do bliższego poznania się, ciekawego spędzenia czasu i zapoznania się z pracą przewodnika w terenie (w tej roli wystąpiła pani przewodniczka w muzeum oraz pan Gancarz). Czekamy niecierpliwie na kolejne wspólne wyjście!

Zobacz też zdjęcia w Galerii

facebook_page_plugin

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”/”Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na pliki cookie