7 maja 2017 roku w samo południe grupa dziewięciu uczniów klasy 3 TT wraz z nauczycielką wyjechała na pierwszą z pięciu praktyk zagranicznych w ramach realizacji projektu „Po doświadczenie na europejski rynek pracy!”.

Uczniowie kształcący się w zawodzie technik obsługi turystycznej pojechali do pięknego Penziónu Pltník w Červeným Kláštorze na Słowacji. Praktykę rozpoczęli 8 maja a zakończą 2 czerwca 2017 roku. O tym jak przebiega praktyka i jakie są wrażenia naszych uczniów i nauczycielki będziemy informować na bieżąco na podstawie otrzymywanych od nich relacji.

Tutaj szczepanikowa ekipa turystyczna 9+1 (czyli 9 uczniów klasy 3TT wraz z wychowawczynią)

W niedzielę ok. 14.30 przyjechaliśmy do Pensjonatu Pltnik (Flisak), gdzie spędzimy 4 tygodnie. Po miłym powitaniu z właścicielem p. Josefem Hrivko, menedżerem p. Jozefem Graindą i dyrektorem szkoły partnerskiej z Preszowa, zostaliśmy zakwaterowani w 3-osobowych pokojach z łazienkami, telewizją i wi-fi.

Położenie hotelu jest niesamowite – tuż za oknami, dosłownie kilka metrów od budynku przepływa Dunajec. Jedząc posiłek w oszklonej restauracji, czasami machamy turystom płynącym na tratwach z flisakami.

Cały kompleks obejmuje kemping, pole namiotowe, wypożyczalnię sprzętu sportowego (pontony, rowery, kajaki), obsługę spływu tratwami, usługi fotograficzne dla turystów, profesjonalne boisko, plac zabaw i sklep z pamiątkami. Dodatkowo pracownicy hotelu obsługują Muzeum Czerwony Klasztor, którego początki sięgają XIV wieku. Tym właśnie będziemy się zajmować podczas naszej praktyki, którą oficjalnie rozpoczniemy we wtorek rano.

2 pierwsze dni spędziliśmy na poznawaniu najbliższej okolicy. Chodziliśmy na spacery po słowackiej i polskiej stronie Dunajca – wystarczy przejść przez kładkę na rzece, która jest granicą między naszymi państwami. Dziś popłynęliśmy tratwą spod hotelu do Leśnicy, słuchając zabawnych opowieści flisaka zwanego Rumcajsem lub Zbójem z racji jego wyglądu ;-). Widoki były cudowne: Pieniny z Trzema Koronami i Sokolicą w całej okazałości. Z powodu deszczu wróciliśmy busem –mieliśmy szczęście, że zaczęło padać dopiero na koniec spływu.

Po obiedzie spotkaliśmy się z naszymi gospodarzami, by ustalić grafik praktyk i przydział czynności. Odbyliśmy też szkolenie BHP.

Zaczynamy jutro o 7.00! Trzymajcie kciuki! Właśnie przyjechała duża szkolna wycieczka z dziećmi z Koszyc, więc w restauracji będzie spory ruch.

facebook_page_plugin

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”/”Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na pliki cookie