Nasi praktykanci realizują praktyki zawodowe w Niemczech. Ekonomiści uczą się zakładania i prowadzenia firmy pod okiem opiekuna – Pana Martina Kozlovsky. Zajęcia odbywają w ośrodku, w którym są zakwaterowani . Handlowcy natomiast odbywają swoją praktykę w sklepach Netto Marken-Discount w Lipsku (4 osoby) i w Schkeuditz (4 osoby). Nie mają już tak dobrze jak ekonomiści, bo muszą dojeżdżać. Praktykanci zostali bardzo ciepło przyjęci, pracownicy sklepów są dla nich przychylni i służą pomocą.

Czytaj więcej...

Wycieczka do Drezna 4 marca 2018 r.

W niedziele 4 marca 2018 r. udaliśmy się na dalsze zwiedzanie kraju naszych zachodnich sąsiadów. Tym razem było to Drezno. Na dworcu głównym czekał na nas pan Witold – przewodnik, który wyruszył z nami na zwiedzanie miasta, zwanego miastem baroku ze względu na wiele znajdujących się tu słynnych zabytków z tego okresu. Mijaliśmy kolejno poszczególne zabytki, zatrzymując się przy nich, słuchając o związkach tych miejsc z Polską poprzez postać króla Augusta II Mocnego. Zobaczyliśmy między innymi Stare Miasto, odbudowany w 2004 r. kościół Frauenkirche, jedyną w mieście katedrę katolicką Hofkkirche, w której znajduje się urna z sercem Augusta II Mocnego. Zachwycaliśmy się jedną z najbardziej znaczących budowli późnego baroku w Europie, perłę architektoniczną miasta – Zwinger. Obecnie w tym kompleksie muzealnym odwiedzić można galerię z obrazami dawnych mistrzów takich jak: Tycjan, Rubens czy Rembrandt oraz zbiory porcelany, w których znajduje się zarówno chińska porcelana z XV w., jak i znane w całych Niemczech wyroby porcelanowe z Miśni. Podziwialiśmy także operę Sempera (Semperoper) i wiele innych zabytków. Po rozstaniu z panem przewodnikiem mieliśmy okazję rozkoszować się urokiem miasta i czekoladkami Lindt (każdy z nas dostał po jednej za darmo), pospacerować promenadą spacerowo – widokową – Tarasami Bruehla, z których rozciąga się niezwykły widok na Łabę i leżące naprzeciw nowe miasto, w otoczeniu reprezentacyjnych budynków, jak Akademia Sztuki i Albertinum z galerią Neue Meister. Po obiedzie w McDonaldzie wróciliśmy pociągiem do Lipska. Od poniedziałku ciąg dalszy praktyk.

Praktykanci i opiekunowie

Tak spędzamy czas wolny

W poniedziałek (26 lutego), kiedy zwiedzaliśmy Lipsk, nie udało nam się zobaczyć panoramy miasta z tarasu największego budynku w mieście. Kilkunastostopniowy mróz pokrzyżował nasze plany, ale nadrobiliśmy to w sobotę (3.03.2018 r.). W godzinach popołudniowych udaliśmy się do centrum miasta, aby zobaczyć panoramę miasta (widoki naprawdę piękne), przejść się jeszcze raz poznanymi ulicami miasta i zrobić pierwsze zakupy. Wieczór spędziliśmy w ośrodku, odpoczywając przed niedzielną wycieczką do Drezna.

Praktykanci i opiekunki

Poniedziałek 26 lutego 2018 roku przywitał nas mroźną, ale słoneczną pogodą. Po obfitym śniadaniu w postaci bufetu szwedzkiego, z panią Kasią wyruszyliśmy zwiedzać Lipsk. Wycieczka rozpoczęła się od Dworca Głównego, który poprzez swoją nietypową architekturę i atmosferę oferuje również klientom możliwości robienia zakupów w trzypoziomowym centrum handlowym. Następnie udaliśmy się na rynek. Zobaczyliśmy najciekawsze obiekty i zabytki Lipska w obrębie starego miasta, między innymi zabytkowe kamienice kupieckie Romanus-Haus, Frege-Haus, Stary Ratusz (Altes Rathaus), Pasaż Maedler Passage – najbardziej okazały i jeden z niewielu ocalałych pasaży miasta targowego. Pasaż ten znany jest przede wszystkim dzięki piwnicom Auerbachs Keller – ta historyczna restauracja/piwiarnia to miejsce uwiecznione w najsłynniejszym dziele Goethego „Fauście”. Johann Wolfgang von Goethe, autor książek „Cierpienia młodego Wertera” i „Fausta”, studiował w Lipsku prawo i był częstym gościem Piwnicy Auerbacha.

Zwiedzaliśmy również dwa przepiękne kościoły: kościół św. Mikołaja i kościół św. Tomasza (Thomaskirche) – tutaj przez długie lata pracował Jan Sebastian Bach jako kantor Chóru Św. Tomasza, w kościele znajduje się jego grób, a na placu kościelnym stoi pomnik kompozytora.

Ostatnim punktem programu był Uniwersytet Lipski i Panorama Tower. Panorama Tower to najwyższy, 29-pietrowy budynek w kształcie książki, na dachu którego znajduje się taras widokowy, z którego można podziwiać widoki Lipska i spędzić miło czas w tutejszej restauracji.

Zmarznięci, ale w dobrych humorach do miejsca zakwaterowania wróciliśmy sami, ponieważ pani Kasia miała umówioną następną grupę na zwiedzanie Lipska.

Praktykanci i opiekunowie

Czytaj więcej...

25 lutego 2018 roku o godz. 4.00 grupa 10 uczniów klasy 2 TE i 8 uczniów klasy 2 TH wraz z dwoma nauczycielkami wyjechała na trzecią do Niemiec, a czwartą z pięciu praktyk zagranicznych w ramach realizacji projektu „Po doświadczenie na europejski rynek pracy!”.

Po 10 godzinach jazdy około godziny 14.00 wszyscy szczęśliwie dojechali do Lipska na miejsce zakwaterowania przy Felsenkeller. Mimo, iż wyjechali w bardzo mroźny i zimowy poranek wszystkim dopisywał dobry humor. Przy okazji dziękujemy przewoźnikowi – Firmie „MIŚ” za bezpieczny i wygodny transport. W Niemczech okazało się, co prawda że nie ma śniegu ale wcale nie jest cieplej. Prezes firmy VITALIS pan Ralf Giesecke za to ciepło ich powitał i zadbał o dobry nastrój podczas spotkania organizacyjnego. Potem zostali zakwaterowani w pokojach, zapoznani z regulaminem pobytu i praktyk. Następnie otrzymali karty komunikacji miejskiej i wytyczne odnośnie poruszania się komunikacją miejską oraz nazwy i adresy zakładów pracy, w których będą odbywać praktyki. Następnie zjedli obiadokolację i udali się na zasłużony odpoczynek. 26 lutego zgodnie z planem będą uczestniczyć w wycieczce po Lipsku, a od następnego dnia rozpoczną zajęcia zgodnie z ustalonymi programami praktyk, a zakończą je 23 marca 2018 roku. Praktyka zawodowa, liczne atrakcje turystyczne i cały pobyt uczniów zorganizowany jest we współpracy z firmą VITALIS Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte mbH w Schkeuditz w Niemczech. O tym jak będzie przebiegała ich praktyka i jakie będą ich wrażenia będziemy informować na bieżąco na podstawie otrzymywanych od nich relacji. Na razie pozdrawiamy ciepło, życzymy miłego pobytu, poszerzenia horyzontów zawodowych i samych dobrych wrażeń.

Dnia 15 października grupa „Szczepanika” wyruszyła na wycieczkę do Drezna. Po przybyciu zapoznaliśmy się z naszym przewodnikiem. W pierwszej kolejności zaprowadził nas na rynek i starówkę miasta. Na jednym z budynków widnieje tabliczka poświęcona pamięci Fryderyka Chopina, która upamiętnia jego pobyt w pięknym mieście. Opowiedział nam o różnych ciekawostkach dotyczących Niemiec np. o landach. Następnie przedstawił nam Pałac Kultury w Dreźnie gdzie na jednej ze ścian widnieje wspaniała mozaika. Kolejnym wartym zobaczenia budynkiem jest Zwinger – barokowy klejnot architektury Drezna. Dotarliśmy także do Rezydencji Wettynów, która jest przykładem sztuki renesansowej i barokowej znajdującej się w Starym Mieście. Następnie zwiedziliśmy Kościół Marii Panny w Dreźnie – Frauenkirche Dresden. Po zakończonym zwiedzaniu pociągiem wróciliśmy do Schkeuditz.

Miła atmosfera, pobyt w ośrodku to przyjemność. Przyjemnie spędzamy czas z innymi grupami, spędzając długie wieczory w klubie znajdującym się na terenie ośrodka śmiejąc się
i rozmawiając oraz świetnie się bawiąc. Codziennie każdy z nas poznaje się coraz bliżej i nic nie powoduje między nami kłótni. Rozmawiamy ze sobą, a jak ktoś jest w potrzebie to wszyscy wspieramy się i wierzymy w dobre zakończenie. Każdy nowy dzień przynosi nowe wrażenia,  znamy się coraz lepiej oraz jesteśmy bardzo szczęśliwi. Nie pozwalamy, żeby nasi Wychowawcy byli nami zawiedzeni, chcemy żeby byli z nas dumni. Codziennie o stałych godzinach mamy pyszne posiłki, a panie kucharki miło uśmiechają się do nas z pozdrowieniami.

Na praktykę dojeżdżamy samodzielnie pociągiem i tramwajem. Jest to bardzo punktualny
i  wygodny środek transportu, wszyscy są zadowoleni. Na praktykach uczymy się nowych pojęć związanych z naszymi zawodami.  Klasa ekonomiczna zapoznaje się z nowymi oprogramowaniami księgowymi, a handlowcy doświadczają trudów pracy w swoim zawodzie.

Mimo tęsknoty za domem cieszymy się, że możemy tutaj być. Chcemy skorzystać z tego wyjazdu jak najwięcej.

Wycieczka do Berlina (7-8.10.2017 r.) była spełnieniem marzeń dla wielu z nas. Zdobyliśmy wiele informacji na temat Dworca Głównego w Berlinie, który jest zlokalizowany na miejscu historycznego dworca Berlin Lehrter Bahnhof, w dzielnicy Moabit. Berlin Hauptbahnhof jest drugim co do wielkości dworcem w Europie (po Dworcu Głównym w Lipsku). Widzieliśmy także Bramę Brandenburską, która od 3 października 1990 r. jest symbolem pokoju i wolności. Kolejnym wyjątkowym miejscem, które warto zobaczyć jest Kościół Pamięci. Pięknym miejscem, które zobaczyliśmy jest berlińskie muzeum- Stare Muzeum (Altes Königliches Museum). Wiele ciekawych zabytków i interesujących przedmiotów starożytnego Egiptu można zobaczyć w Starej Galerii Narodowej. Największe wrażenie zrobiło na nas popiersie Nefretete- egipskiej królowej, zwanej najpiękniejszą mieszkanką Berlina.

Zwiedzaniu stolicy Niemiec niestety towarzyszyła bardzo zmienna pogoda.

Czytaj więcej...

Dnia 2 października  o godz. 7.15 grupa zebrała się w stołówce na śniadaniu. Następnie zebraliśmy się przed ośrodkiem, aby wraz z Panią przewodnik udać się na wycieczkę do Lipska. Naszym środkiem transportu był pociąg. Nasza pierwsza przejażdżka wiązała się z kontrolą biletów miesięcznych. Gdy dojechaliśmy do Lipska na dworzec główny oprowadzająca zapoznała nas z formą dojazdu do miejsc pracy i oprowadziła nas po najpopularniejszych obiektach turystycznych.  W pierwszej kolejności zobaczyliśmy rynek i poznaliśmy część historii niemieckiej związanej z mijanymi budynkami. W centrum miasta znajduje się kościół św. Mikołaja, w którym znajduje popiersie Jana Sebastiana Bacha oraz świecznik z czterdziestoma świecami, które związane są z religią i historią Niemiec. W tym miejscu  znajduje się środkowy punkt Europy. Kolejnymi wartymi zobaczenia budynkami są Stary Ratusz i Stara Giełda.  Przy rynku znajduje się jeszcze jeden kościół - św. Tomasza. Kolejnym wartym zobaczenia miejscem jest Uniwersytet w Lipsku. Jest to najwyższy budynek w mieście.  Na 30-tym piętrze znajduje się  platforma widokowa, na którą wjechaliśmy windą.  Panorama miasta była zachwycająca. Po opuszczeniu budynku każdy z nas miał chwile wolnego czasu na samodzielne zapoznanie się z okolicą. Klasa handlowa samodzielnie i bezpiecznie wróciła do ośrodka, a „ekonomik” został w mieście, aby zapoznać się z miejscem, w którym będzie odbywał praktykę. Następnie wróciliśmy do ośrodka na obiadokolację. Przez resztę wieczoru integrowaliśmy się z innymi grupami przy rytmicznej muzyce w klubie, który otwarty był do godz. 23.00. Następnie rozeszliśmy się do swoich pokoi. Dziś (tj. 3 października) jest obchodzone  święto Zjednoczenia Niemiec, wszyscy mamy wolne więc znów mamy zamiar udać się do Lipska.

Opiekunowie z praktykantami

1 października 2017 roku o godz. 4.00 grupa 10 uczniów klasy 3 TE i 8 uczniów klasy 3 TH wraz z dwoma nauczycielami wyjechała na drugą do Niemiec, a trzecią z pięciu praktyk zagranicznych w ramach realizacji projektu „Po doświadczenie na europejski rynek pracy!”.

Po 11 godzinach jazdy około godziny 15.00 wszyscy szczęśliwie dojechali do Schkeuditz w Niemczech. Podróżujący mieli okazję podziwiać piękny październikowy wschód słońca, a także,szczególnie piękne o tej porze roku, widoki na trasie przez całą południową Polskę i część Niemiec. Choć z Polski wyjeżdżali w pierwszy mroźny poranek w Niemczech zastali piękną słoneczną pogodę.Po ciepłym powitaniu przez przedstawicieli firmy VITALIS, uczestniczyli w spotkaniu organizacyjnym. Następnie zostali zakwaterowani w pokojach i zjedli kolację. 2 października zgodnie z planem mają uczestniczyć w wycieczce po Lipsku, a od następnego dnia rozpoczną zajęcia zgodnie z ustalonymi programami praktyk, a zakończą je 27 października 2017 roku. Praktyka zawodowa, liczne atrakcje turystyczne i cały pobyt uczniów zorganizowany jest we współpracy z firmą VITALIS Betreuungsgesellschaft für Modell projekte mbH w Schkeuditz w Niemczech. O tym jak będzie przebiegała ich praktyka i jakie będą ich wrażenia będziemy informować na bieżąco na podstawie otrzymywanych od nich relacji. Na razie pozdrawiamy, życzymy miłego pobytu, poszerzenia horyzontów zawodowych i samych dobrych wrażeń.

facebook_page_plugin

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”/”Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na pliki cookie