W sobotę wczesnym rankiem rozpoczęliśmy naszą przygodę z Berlinem. Jako, że w piątek dzień wcześniej,w Lipsku spadł śnieg już podróż na dworzec okazała się nie lada wyzwaniem. Parę przystanków przed dworcem kierowca kazał wszystkim opuścić tramwaj i dalszą trasę pokonaliśmy biegiem, gdyż za chwilę miał być pociąg do Dessau, a następnie do Berlina. Jak się okazało, po przyjściu na dworzec, komunikacja w Lipsku jest sparaliżowana przez śnieg i mróz i pociągi albo nie kursują wcale albo mają kilkugodzinne opóźnienie. Po dwóch godzinach czekania, zrezygnowani i zmarznięci wróciliśmy do miejscazamieszkania. Po naradzie postanowiliśmy po południu spróbować jeszcze raz dostać się do Berlina. Na dworzec dotarliśmy już bez problemów i udało nam się wsiąść do pociągu, który jechał przez Falkenberg (4 godziny spóźniony), a stamtąd do Berlina. Na miejscu byliśmy o 19.30 (a mieliśmy być o 10.45). Po zakwaterowaniu w hostelu A&O udaliśmy się na zasłużony odpoczynek, aby następnego dnia od rana zwiedzać stolicę Niemiec. O 9.00 w hostelu czekała na nas przewodniczka, pani Kasia, od 25 lat mieszkająca w Berlinie. Zwiedziliśmy najważniejsze obiekty tej metropolii, takie jak: siedziba kanclerza Niemiec, budynek parlamentu niemieckiego (Reichstag), Bramę Brandenburską, pomnik holocaustu, PotsdamerPlatz, fragmenty muru berlińskiego, ekskluzywny hotel sieci Ritz, w którym spali najważniejsi przywódcy państw, nie tylko europejskich, znani muzycy i aktorzy oraz Centrum Sony, gdzie jest siedem kin, odbywają się premiery filmów i rozdawane są nagrody Berlinale.Następnie metrem przejechaliśmy na Aleksanderplatz, najbardziej reprezentacyjny plac w centrum Berlina z Wieżą Telewizyjną, Czerwonym Ratuszem, Marienkirche (najstarszym kościołem Berlina), urzekającą fontanną z pomnikiem Neptuna, Berlińską Katedrą i innymi zabytkami. Nasza przewodniczka starała się pokazać nam jak najwięcej w ciągu tego jednego dnia. Krótko, ale ciekawie opowiadała o historii poszczególnych obiektów. Mieliśmy również okazję podziwiać Berlin zza okien piętrowego autobusu, podobnego do tych które jeżdżą po Londynie, tyle, że te w Berlinie są koloru żółtego. Po obfitym i smacznym obiedzie kuchni tureckiej udaliśmy się do hostelu po bagaże i wróciliśmy do Lipska już bez większych przygód.

Opiekunowie i praktykanci

Czytaj więcej...

Na niedzielę 11.03.2018 r. nie mieliśmy zaplanowanej żadnej wycieczki, ale zrobiliśmy ją sobie sami. Jako, że pogoda nam dopisała (prawie 20o C), niedzielne popołudnie spędziliśmy na dalszym zwiedzaniu Lipska. Naszym celem był Pomnik Bitwy Narodów. Jest to monumentalny pomnik upamiętniający największą bitwę okresu napoleońskiego, która w 1813 roku miała miejsce w okolicach Lipska. Stanowi on nie tylko punkt rozpoznawczy dla miasta Lipska, ale także najwyższą budowlę pomnikową Europy. W skład kompleksu wchodzą nie tylko sam pomnik, ale także muzeum „Forum 1813”, zbiornik wodny oraz aleja lipowa okalająca cały obszar.

Po powrocie do centrum Lipska każdy miał chwilę wolnego czasu dla siebie. Niektórzy robili zakupy, inni spacerowali po mieście, a jeszcze inni podziwiali to jak promuje się Opera Lipska, która obchodzi swoje 275 urodziny. Z tej okazji na dworcu głównym przedstawione są postacie z Opery Zajęczej, a na hali dworca rozbrzmiewa muzyka operowa.

Opiekunowie i praktykanci.

Czytaj więcej...

Nasi praktykanci realizują praktyki zawodowe w Niemczech. Ekonomiści uczą się zakładania i prowadzenia firmy pod okiem opiekuna – Pana Martina Kozlovsky. Zajęcia odbywają w ośrodku, w którym są zakwaterowani . Handlowcy natomiast odbywają swoją praktykę w sklepach Netto Marken-Discount w Lipsku (4 osoby) i w Schkeuditz (4 osoby). Nie mają już tak dobrze jak ekonomiści, bo muszą dojeżdżać. Praktykanci zostali bardzo ciepło przyjęci, pracownicy sklepów są dla nich przychylni i służą pomocą.

Wycieczka do Drezna 4 marca 2018 r.

W niedziele 4 marca 2018 r. udaliśmy się na dalsze zwiedzanie kraju naszych zachodnich sąsiadów. Tym razem było to Drezno. Na dworcu głównym czekał na nas pan Witold – przewodnik, który wyruszył z nami na zwiedzanie miasta, zwanego miastem baroku ze względu na wiele znajdujących się tu słynnych zabytków z tego okresu. Mijaliśmy kolejno poszczególne zabytki, zatrzymując się przy nich, słuchając o związkach tych miejsc z Polską poprzez postać króla Augusta II Mocnego. Zobaczyliśmy między innymi Stare Miasto, odbudowany w 2004 r. kościół Frauenkirche, jedyną w mieście katedrę katolicką Hofkkirche, w której znajduje się urna z sercem Augusta II Mocnego. Zachwycaliśmy się jedną z najbardziej znaczących budowli późnego baroku w Europie, perłę architektoniczną miasta – Zwinger. Obecnie w tym kompleksie muzealnym odwiedzić można galerię z obrazami dawnych mistrzów takich jak: Tycjan, Rubens czy Rembrandt oraz zbiory porcelany, w których znajduje się zarówno chińska porcelana z XV w., jak i znane w całych Niemczech wyroby porcelanowe z Miśni. Podziwialiśmy także operę Sempera (Semperoper) i wiele innych zabytków. Po rozstaniu z panem przewodnikiem mieliśmy okazję rozkoszować się urokiem miasta i czekoladkami Lindt (każdy z nas dostał po jednej za darmo), pospacerować promenadą spacerowo – widokową – Tarasami Bruehla, z których rozciąga się niezwykły widok na Łabę i leżące naprzeciw nowe miasto, w otoczeniu reprezentacyjnych budynków, jak Akademia Sztuki i Albertinum z galerią Neue Meister. Po obiedzie w McDonaldzie wróciliśmy pociągiem do Lipska. Od poniedziałku ciąg dalszy praktyk.

Praktykanci i opiekunowie

Tak spędzamy czas wolny

W poniedziałek (26 lutego), kiedy zwiedzaliśmy Lipsk, nie udało nam się zobaczyć panoramy miasta z tarasu największego budynku w mieście. Kilkunastostopniowy mróz pokrzyżował nasze plany, ale nadrobiliśmy to w sobotę (3.03.2018 r.). W godzinach popołudniowych udaliśmy się do centrum miasta, aby zobaczyć panoramę miasta (widoki naprawdę piękne), przejść się jeszcze raz poznanymi ulicami miasta i zrobić pierwsze zakupy. Wieczór spędziliśmy w ośrodku, odpoczywając przed niedzielną wycieczką do Drezna.

Praktykanci i opiekunki

Poniedziałek 26 lutego 2018 roku przywitał nas mroźną, ale słoneczną pogodą. Po obfitym śniadaniu w postaci bufetu szwedzkiego, z panią Kasią wyruszyliśmy zwiedzać Lipsk. Wycieczka rozpoczęła się od Dworca Głównego, który poprzez swoją nietypową architekturę i atmosferę oferuje również klientom możliwości robienia zakupów w trzypoziomowym centrum handlowym. Następnie udaliśmy się na rynek. Zobaczyliśmy najciekawsze obiekty i zabytki Lipska w obrębie starego miasta, między innymi zabytkowe kamienice kupieckie Romanus-Haus, Frege-Haus, Stary Ratusz (Altes Rathaus), Pasaż Maedler Passage – najbardziej okazały i jeden z niewielu ocalałych pasaży miasta targowego. Pasaż ten znany jest przede wszystkim dzięki piwnicom Auerbachs Keller – ta historyczna restauracja/piwiarnia to miejsce uwiecznione w najsłynniejszym dziele Goethego „Fauście”. Johann Wolfgang von Goethe, autor książek „Cierpienia młodego Wertera” i „Fausta”, studiował w Lipsku prawo i był częstym gościem Piwnicy Auerbacha.

Zwiedzaliśmy również dwa przepiękne kościoły: kościół św. Mikołaja i kościół św. Tomasza (Thomaskirche) – tutaj przez długie lata pracował Jan Sebastian Bach jako kantor Chóru Św. Tomasza, w kościele znajduje się jego grób, a na placu kościelnym stoi pomnik kompozytora.

Ostatnim punktem programu był Uniwersytet Lipski i Panorama Tower. Panorama Tower to najwyższy, 29-pietrowy budynek w kształcie książki, na dachu którego znajduje się taras widokowy, z którego można podziwiać widoki Lipska i spędzić miło czas w tutejszej restauracji.

Zmarznięci, ale w dobrych humorach do miejsca zakwaterowania wróciliśmy sami, ponieważ pani Kasia miała umówioną następną grupę na zwiedzanie Lipska.

Praktykanci i opiekunowie

Czytaj więcej...

25 lutego 2018 roku o godz. 4.00 grupa 10 uczniów klasy 2 TE i 8 uczniów klasy 2 TH wraz z dwoma nauczycielkami wyjechała na trzecią do Niemiec, a czwartą z pięciu praktyk zagranicznych w ramach realizacji projektu „Po doświadczenie na europejski rynek pracy!”.

Po 10 godzinach jazdy około godziny 14.00 wszyscy szczęśliwie dojechali do Lipska na miejsce zakwaterowania przy Felsenkeller. Mimo, iż wyjechali w bardzo mroźny i zimowy poranek wszystkim dopisywał dobry humor. Przy okazji dziękujemy przewoźnikowi – Firmie „MIŚ” za bezpieczny i wygodny transport. W Niemczech okazało się, co prawda że nie ma śniegu ale wcale nie jest cieplej. Prezes firmy VITALIS pan Ralf Giesecke za to ciepło ich powitał i zadbał o dobry nastrój podczas spotkania organizacyjnego. Potem zostali zakwaterowani w pokojach, zapoznani z regulaminem pobytu i praktyk. Następnie otrzymali karty komunikacji miejskiej i wytyczne odnośnie poruszania się komunikacją miejską oraz nazwy i adresy zakładów pracy, w których będą odbywać praktyki. Następnie zjedli obiadokolację i udali się na zasłużony odpoczynek. 26 lutego zgodnie z planem będą uczestniczyć w wycieczce po Lipsku, a od następnego dnia rozpoczną zajęcia zgodnie z ustalonymi programami praktyk, a zakończą je 23 marca 2018 roku. Praktyka zawodowa, liczne atrakcje turystyczne i cały pobyt uczniów zorganizowany jest we współpracy z firmą VITALIS Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte mbH w Schkeuditz w Niemczech. O tym jak będzie przebiegała ich praktyka i jakie będą ich wrażenia będziemy informować na bieżąco na podstawie otrzymywanych od nich relacji. Na razie pozdrawiamy ciepło, życzymy miłego pobytu, poszerzenia horyzontów zawodowych i samych dobrych wrażeń.

facebook_page_plugin

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”/”Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na pliki cookie